Zon Jongen Meisje

Buurtsport Boxtel

In ons Beemdenhuis is ook Buurstport Boxtel actief.

Vanuit Buurtsport Boxtel verzorgt er een vakdocent de gymlessen op donderdag.

Ook organiseren zij de naschoolse activiteiten.
Wanneer deze activiteiten zijn communiceren wij via de Beemden Berichten met ouders en leerlingen.

Wat is de bedoeling van Buurssport Boxtel:

Door jongeren op een plezierige manier met sport in aanraking te laten komen, probeert Buurtsport een leven lang bewegen te stimuleren.

Buurtsport richt zich op de motorische ontwikkeling van het kind in Boxtel. Hierbij wordt het kind uitgedaagd tot bewegen. Buurtsport Boxtel verzorgt gymlessen op de basisscholen, naschoolse sportactiviteiten en sportieve evenementen in de gemeente Boxtel, dus ook in de kerkdorpen Liempde, Esch en Lennisheuvel.

Bij deze activiteiten worden ook stagiaires van sportopleidingen ingezet. Hierin wordt met de volgende opleidingen samen gewerkt: ROC College, SUMMA College en Koning Willem I College.